pondelok 24. novembra 2008

Eliminačná strava?

Viete, že chronické choroby sú prejavom potravinovej intolerancie alebo potravinovej alergie? Eliminačnou diétou sa dá zistiť, ktoré potraviny spôsobujú vaše chronické chorobné príznaky.

V samotnej podstate ide spravidla buď o alergiu v pravom slova zmysle alebo o štyri základné typy potravinovej intolerancie (pseudoalergie), a to:
> Intolerancia na mlieko a mliečne výrobky

(intolerancia na laktózu) – až do 75 % ľudí
pozrite: Bezmliečna strava (milk and dairy free)
> Fruktózová intolerancia – 35%
> Gluténová intolerancia (vrátane intolerancie na pšenicu) – 15%
> Kvasnicová resp. hubová intolerancia – 33%
Keď chcete zistiť, o ktorý typ intolerancie ide vo vašom prípade, musíte držať prísnu eliminačnú diétu aspoň 4-6 týždňov. Eliminačná diéta neznamená redukčnú diétu ale vylúčenie všetkých potravín zo stravy, ktoré by potencionálne mohli spôsobovať vaše problémy. Je veľmi pravdepodobné, že práve potraviny, ktoré milujete a na ktorých ste tak povediac závislí, spôsobujú vaše chronické chorobné príznaky.


Pre tých, ktorí trpia potravinovou intoleranciou, je eliminačný spôsob stravovania veľkým požehnaním!!!

Samozrejme nie je dobré, keď sa zo stravy svojvoľne vynechajú potraviny, pokiaľ na to nie sú vážne zdravotné dôvody. Je mnohokrát veľmi ťažké určiť, o ktoré potraviny sa jedná, a preto sa treba oprieť o skúsenosti tých, ktorí už prešli týmto neutešeným labyrintom.
Pozrite si článok Linka pomoci .
Info:
Eliminačná strava a potravinový test
potrintol@gmail.com

Odkedy som na eliminačnej strave, často počujem slová súcitu a údivu od tých, ktorí si to nevedia predstaviť, lebo sú zdraví. No ja rozhodne netrpím, práve naopak!! Začala som konečne žiť!!
Eliminačná strava mi priniesla ZDRAVIE, zbavila ma chronických bolestí, vrátila mi životnú energiu, zníženie hmotnosti a zbavila ma psychickej traumy.
Peggy

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára